Level 169 : My Own Durian Crepe... a.k.a Lempeng durian

salam ke atas mu wahai sahabat.... 
durian crepe kenal??
of kos sume kenal.. virus kan.. 
bak kata abgnakkal "Malaysia nih ikut trend.. makanan pun ikut trend"
jaman Fesbuk bang... normal la... 
jangan kata dorang.. dengan abang.. sekali kena tempias.. 
hahahahahahha 

aritu dah beli dari 2 penjual... 
pastu berangan nak buat sendiri pulak... 
jadi aku pun google la resepi... 
jumpa la kat My.Resepi... 
ade jugak yang bagi resepi banyak-banyak tepung...
tapi macam leceh.. 
jadi aku ikut yang mudah.. resepi ala-ala lempeng.. 
dah memang lempeng kan... 

pastu lepas sehari ke sehari nak buat.. tapi tak lepas...
sampai la satu hari tu... abgnakkal ajak pi beli durian.. aku pon pi la... 
beli kat Kelana Jaya... depan Giant lama SS 5 tu... 
sebelum tu pi beli whipping cream kat Giant dulu dengan bahan-bahan lain... 

balik rumah bertungkus lumus la siapkan barang nye.. 
pungpang pung pang... 
sekali sampai tang whip cream... ehh asal len macam... 
aku pon google lagi... alaaaaa... salah beli 
ikut resepi Non-Dairy.. 
aku ingatkan sume sama.. 
rerupanya.. ade beberapa jenis whip cream ni rupenye...
yang non-dairy tu kena dok dalam dejuk beku rupenye... 
jadi aku pon simpan balik semua bahan-bahan yang telah disediakan.. 
ayat abgnakkal... "alahai..kesian sayang... " wahahahahahaha abg la kesian.. tak merasa makan... 

sampai la semalam.. 
aku google kedai bakery sekitar Shah Alam..
jadi terjumpa alamat kat seksyen 13...
semalam pepagi kena pi umah bos opis ni.. hj aseral.. 
kena hantar barang die.. walaupun aku baru tidur 2 jam.. 
sebab kol7 baru lelap... 
pastu.. balik dari KL.. pegi makan kat sensyen 18.. 
terus aku ajak abgnakkal pi seksyen 13... 
kat kedai Bagus.. seksyen 13..jalan 13//30
kagum woooo kedai nye besarrrrr
banyak betul barang-barang bakery.. terus rasa nak meniaga baking.. 
boleh??

balik tu terus bertungkus lumus buat lempeng aku tu...
wohaaaaa... menajdi..
tapi.. aku tak de non stick pan tu..aku ade kuali leper macam orang meniaga burger tu.. 
pastu aku tersalah lipat rupanya.. terbalik... hahahahahahah
tapi rasa... sedap... aku la cakap.. kan... hahahahha 
akhirnyaaaaa menjadi jugak durian crepe aku.. next time aku nak buat lagi... 
nak ikut resepi lain lak... dengan tatacara yang betul..
cume pan je masih guna pan yang sama. 
hahahaahahahah 
sapa rasa nak cube.. boleh google ye..
nak pergi kedai bakery tu boleh la try kedai Bagus... kat seksyen 13.. jalan 13/30

sebab salah whip cream.. makan jugak.. tak kire..
dah jadi.. terbalik lak..

gune yang ni.. copy dr sini
jenama anchor tu tak tahan lama.. nanti die jd ketul-ketul..





pppssttttttt ::: mulut bau dorayan... huahuahua

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 Doa:

::EIDA:: said...

Sekali pandang dah macam kuih ketayap pun ade... huhuhu

ejaMaria said...

whipped cream kalau ketul-ketul tu sebab terlebih pukul la yang... ;p

Followers

Mari tinggalkan jejak anda di sini.. nanti saya gi rumah awak lak..