ramadhan yang lalu....


ha... ni nak cite dgn kawan-kawan....
lauk berbuka ari rabu aritu.... errr puasa ke berapa ekkk...
puasa ke 12 klu x silap....

yeahhh... sgt teruja tgk lauk ini...
since puasa.. hampir tiap-tiap hari aku masak...
aku tanya abg nakkal....
"adakah anda happy?"
"seronok... "

taw sebab ape..??
sebab aku masak hari-hari...
tak kisah la lauk dia suka ke tak..
hahahahha

abg nakkal suka aku masak....
tapi aku yang malas...
minggu ni aku sangat rajin masak..
tiap-tiap hari teruja nak masak...
lelebih lagi tgk blog ummi...
aduhhhhh bikin guaaaa panassssss je...
ahaks....

jadi.. hari isnin hari tu...
aku beli kelapa mesin.. sebab nak buat cendol...
aku ade belikan mak cendol masa balik kampung hari tu..
tapi disebabkan abang ajib pun beli gak...(cendol leman dawi...tak best..)
jadi cendol yang aku beli tak berbuat... jadinya..mak suruh aku bawak balik ke KL...
aku beli kelapa..gune separuh je....
disebabkan sangat berkeinginan nak makan gulai ayam...
aku pun... dgn bersusah payah nye...
memerah kelapa n menumbuk cili n kunyit...

bukan tak nak gune kelapa kotak....
x adventure la kan...
ahaks...
so... here it is....

masak lemak cili api ayam + kentang...
org n9 sebut.. gulai ayam campor kontang...


weee hu.. org lain ade kankung grg belacan... aku ade....
kankung grg cencalok...



serunding daging remake..





ayam goreng utk abg nakkal...





n last but not least.....nasi daging... weeeee





ok selamat makan semua.... ahaks.... i love ayam goreng....
errr ni gmbr lama...


makan la dengan berhemah.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Followers

Mari tinggalkan jejak anda di sini.. nanti saya gi rumah awak lak..